Przedmiot działalności i kompetencje
- Szkoła Podstawowa nr 2 w Piotrkowie Trybunalskim jest szkołą publiczną.
- Nauka w szkole trwa 8 lat.
- Szkoła podstawowa jest szkołą obwodową dla uczniów zamieszkałych w obwodzie szkoły.
- Szkoła zapewnia bezpłatne nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania.
- W ostatnim roku nauki przeprowadza się obowiązkowy sprawdzian umiejętności.
- Ukończenie szkoły umożliwia dalsze kształcenie w szkołach ponadpodstawowych.
- Celem szkoły jest wspomaganie ucznia w jego wszechstronnym rozwoju i wprowadzanie go w życie społeczne, a w szczególności szkoła:
- wprowadza ucznia w świat nauki wybranych dyscyplin naukowych na poziomie umożliwiającym dalsze kształcenie,
- rozbudza i rozwija indywidualne zainteresowania ucznia,
- wprowadza ucznia w świat kultury i sztuki,
- współdziała z rodziną wspomagając ją w wychowaniu,
- rozwija umiejętności społeczne poprzez zdobywanie doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśników,
- umożliwia uczniom podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
- realizuje zadania wychowawcze zawarte w Programie Wychowawczo-Profilaktycznym,
- sprawuje opiekę nad uczniami odpowiednio do ich potrzeb oraz możliwości szkoły z uwzględnieniem obowiązujących przepisów z zakresu bezpieczeństwa i higieny,
- kształci postawy przedsiębiorczości sprzyjające aktywnemu uczestnictwu w życiu gospodarczym,
- rozwija poczucie odpowiedzialności i miłości ojczyzny,
- upowszechnia wiedzę o bezpieczeństwie oraz kształtuje właściwe postawy wobec zagrożeń i sytuacji nadzwyczajnych,
- organizuje zajęcia dla uczniów z zakresu profilaktyki dostosowanej do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, wynikających z Programu Wychowawczo-Profilaktycznego,
- umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości religijnej poprzez organizację nauki religii lub etyki.
Szkoła umożliwia uczniom szczególnie uzdolnionym realizację obowiązku szkolnego indywidualnym tokiem lub programem nauki, ukończenie szkoły w skróconym czasie. Pomaga w organizowaniu zajęć dodatkowych dla uczniów z uwzględnieniem ich potrzeb rozwojowych.
Szkoła udziela na wniosek ucznia, rodziców, nauczyciela, pedagoga, poradni psychologiczno-pedagogicznej lub innej poradni specjalistycznej uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie:
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
- nauczania indywidualnego,
- zajęć korekcyjno-kompensacyjnych,
- zajęć rewalidacyjnych,
- zajęć terapeutycznych,
- zajęć z psychologiem,
- zajęć logopedycznych,
- indywidualnych konsultacji,
- porad dla uczniów,
- porad, konsultacji i warsztatów dla rodziców, wychowawców i nauczycieli.
W razie potrzeby uczeń może być skierowany do Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Szczegóły określają odrębne przepisy.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 14-04-2025 - Edycja treści
- 29-03-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 1225